Raakte uw auto beschadigd na een aanrijding of ongeval? In dat geval moet P&V de omvang van de materiële schade en het bedrag van de schadevergoeding waarop u recht hebt bepalen. Hiervoor doen zij een beroep op een erkende hersteller en vaak ook op een expert.
Wat zijn de conclusies van de expert? Hoe wordt uw schade vergoed? En hoe vlot de herstelling van uw wagen? Voortaan kunt u na een schadegeval met uw auto in realtime volgen hoe de expertise of herstelling verloopt. En dat vanaf de opening tot de afsluiting van uw dossier. Hiervoor ontwikkelde P&V samen met de firma informex het digitale platform timeline, een nieuwigheid op de belgische markt.
Om Timeline te kunnen gebruiken, geeft u ons bij het openen van uw dossier uw e-mailadres door. Zo kan P&V u live updates sturen. In eerste instantie via e-mail, daarna ook per sms en vanaf september 2018 via Facebook, Twitter of Whatsapp: aan u de keuze. Deze updates consulteert u vanop uw computer, tablet of smartphone.
Een primeur voor belgië
Het Timeline-platform is een primeur. Voorlopig is P&V de enige verzekeraar in België die op deze manier klanten (die dat wensen) informeert doorheen het volledige expertise- en reparatieproces. Om dit te kunnen doen, integreerden we 3 500 herstellers en 400 expertisebureaus in dit platform.
Net zoals bij aankopen op sommige webshops, wordt u regelmatig op de hoogte gehouden van de vorderingen in uw dossier. In schadedossiers gebeurt dat op sleutelmomenten, zoals de lancering van de expertiseopdracht, de opmaak van het bestek door de hersteller of de reparatie van uw voertuig. Maar er is meer: via Timeline kunt u problemen met de prestaties van de hersteller of expert meteen signaleren. En hoe beter u en P&V worden geïnformeerd, hoe beter en sneller de schade kan worden geregeld.
Bovendien kan P&V met Timeline na afsluiting van uw dossier polsen naar uw ervaring als klant. Dat doen ze aan de hand van een enquête. Op basis van uw feedback stuurt de maatschappij de service bij waar nodig.
Vragen
Hebt u tijdens de expertise- of reparatieprocedure toch nog vragen, dan kunt u terecht bij ons. Wij beschikken over een eigen module waarmee wij het verloop van uw dossier mee kunnen opvolgen en u op elk moment kunnen bijstaan.
Hoe werkt de module? Dat leest u hier.